tiistai 31. tammikuuta 2012

Onni (Happiness)

Internet. Tuo ihmeellisten asioiden rajaton meri.

Viime päivinä olen innostunut T-Rexistä ja parista flashmobista (jopa siitä Haaviston kannatusporukoiden repäisystä). PerusSosiaalinen media on lähinnä tympäissyt, mutta eilisiltana bongasin LinkedInistä onnellisuusartikkelin. Lukaisin sen läpi, toinen silmä jo suljettuna, herra ties mistä syystä. Jotakin ajatuksia se kai herätti, koska haluaisin lukea sen uudelleen. Mutta minäpä en löydä artikkelia enää mistään. Goddamn valtameri.

Jotenkin niin se nyt kuitenkin meni, että onnellisuus on mahdollista saavuttaa päättämällä, mistä asioista tai tapahtumista seuraa onnellisuus, sekä päättämällä, mistä asioista tai tapahtumista seuraa onneton olo. Siis: minä päätän, että tulen onnelliseksi, kun koirani tervehtii minua iloisesti / työtoveri toivottaa hyvää huomenta / kahvi on hyvää. Ja niin edelleen. Lisäksi minä päätän, että tulen onnettomaksi, jos puolisoni kuolee / myrsky tuhoaa kotini / tulen ufojen abduktoimaksi. Ja koska olen päättänyt, etten ole onneton kuin harvoissa tilanteissa, en ole onneton juuri koskaan.

Sen sijaan että kimpoilisin television aiheuttamasta metelistä, päätän olla onnellinen kuumassa suihkussa, jossa on mukavaa, ja johon telkkarin mökä ei edes kuulu.

1 kommentti: